8 квітня 2024 року, за ініціативи кафедри математики, інформатики і методики навчання факультету технологічної і математичної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбулось засідання круглого столу «Математична освіта і технології в ХХІ столітті: наукові ідеї та механізми реалізації». Зустріч відбулась в рамках договору про співпрацю між закладами освіти у змішаному форматі з використанням платформи «Zoom».
Участь у заході взяли викладачі та здобувачі кафедри математики, інформатики і методики навчання, а також викладачі та здобувачі вищої освіти кафедри будівництва та професійної освіти Полтавського державного агарного університету.
«Якість математичної підготовки молодого покоління – індикатор готовності суспільства до соціально-економічного розвитку, мобільності особистості в освоєнні та впровадженні сучасної техніки, нових технологій. Математична освіта – важлива складова загальноосвітньої підготовки», – зазначають організатори події.
Повідомляється, що мета засідання полягала у розгляді актуальних методолого-теоретичних та організаційно-методичних проблем; розвитку математичної освіти й оптимізації освітнього простору в умовах сьогодення; вироблені необхідних практичних навичок застосування інноваційних технологій навчання у процесі математичної підготовки фахівців педагогічних вишів; формуванні мотивації до самоосвіти та саморозвитку в інформаційному освітньому середовищі та формуванні академічної культури та нетолерантного ставлення до проявів академічного шахрайства.
Як наголошують організатори, місце математики в системі шкільної освіти визначається її роллю у формуванні навчальних, соціальних, загальнокультурних і життєвих компетентностей, цінностей громадянського суспільства, в особистісному розвитку учнів з орієнтацією на продовження навчання та формуванні креативності та критичного мислення, творчих здібностей. Математика – один із базових предметів загальної середньої й вищої освіти, який забезпечує успішне вивчення інших дисциплін – насамперед предметів природничо-наукового циклу. Кваліфіковані працівники зі знаннями основ природничо-математичних наук будуть дуже потрібні країні й після війни.
У ході засідання всі присутні мали можливість виступити із доповідями й повідомленнями, які стосувалися шляхів популяризація математики серед дітей, молоді та дорослих та мотивації та розвитку пізнавального інтересу до математики під час занять і в професійній діяльності. Особлива увага була приділена новітнім технології навчання, зокрема STEM-освіті та можливості інтеграції математики в освітньому процесі закладів загальної середньої й вищої освіти.
Підсумовуючи, варто зауважити, що виступи відзначилися аналізом стану математичної освіти в Україні та світі та виділенням напрямків реформування. Плідна робота засідання завершилася окресленням перспектив подальшої співпраці між учасниками.
Пресцентр кафедри математики, інформатики і методики навчання