15-16 квітня 2025 року в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі відбулася V Міжнародна науково-практична конференція «Інноваційні технології в математичній та професійній освіті: реалії та перспективи». Уже п’ятий рік поспіль ця конференція об’єднує провідних науковців, педагогів і освітян України та світу для обговорення актуальних питань інноваційного розвитку освіти.
Захід організувала кафедра математики, інформатики і методики навчання та кафедра теорії та методики професійної підготовки факультету технологічної і математичної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі.
Повідомляється, що до співорганізації заходу долучилися представники провідних українських і іноземних закладів освіти та наукових установ: Інститут досліджень, інновацій та трансферу технологій Кишинівського державного педагогічного університету «Іон Крянге» (Молдова), Регіональний центр удосконалення вчителів «WOM» (Польща), Університет Яна Длугоша в Ченстохові (Польща), Університет Масарика (Чехія), Академія прикладних наук у Коніні (Польща), Полтавський державний аграрний університет, Державний університет «Житомирська політехніка», Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Національний університет цивільного захисту України, Український державний університет імені Михайла Драгоманова.
Із вітальним словом до учасників звернулися проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Університету Григорія Сковороди в Переяславі Василь Дудар, декан факультету технологічної і математичної освіти Олексій Гончаренко, а також поважні гості з інших освітніх інституцій – Галина Коломоєць, Оксана Ступак, Людмила Воловик, Катерина Пилипенко, Інна Левченко та Лариса Шевчук.
У вступному слові під час відкриття конференції, завідувачка кафедри математики, інформатики і методики навчання Лариса Шевчук наголосила на важливості міжнародного наукового діалогу в умовах сучасних викликів та висловила глибоку вдячність Збройним Силам України за можливість працювати й розвивати науку навіть у надскладних умовах.
Особливу увагу учасники конференції приділили хвилині мовчання – вшануванню пам’яті загиблих унаслідок трагічних подій у Сумах, що нагадало про крихкість нашого часу і силу наукової спільноти в збереженні цінностей гуманізму.
Також було акцентовано, що за роки проведення заходу до участі долучилися понад 600 науковців із України, Литви, Польщі, Чехії, Молдови, Австрії, і цей науковий майданчик вже став знаковим у сфері математичної та професійної освіти.
Під час пленарного засідання учасники мали змогу ознайомитися з широким спектром доповідей, присвячених інноваціям в освіті. Серед тем, що викликали жвавий інтерес, були:
- «Подвійний диплом як елемент інтернаціоналізації освіти в Університеті Яна Длугоша – досвід та перспективи розвитку»;
- «Модернізація системи шкільної освіти в Польщі: ключові аспекти»;
- «Наукові дослідження в Чеській республіці з теми інтеграції українських дітей в чеських школах»;
- «Цифровізація методів навчання у середовищі відеоконференції»;
- «Використання технологій доповненої реальності в освітньому процесі закладів вищої освіти»;
- «Цифрові інструменти для формування інтерактивного навчального контенту: від презентацій до віртуальних освітніх середовищ»;
- «Формування цифрової компетентності майбутніх педагогів професійного навчання»;
- «Методика застосування тьюторських стратегій у роботі з учнями, що мають труднощі в опануванні математики»;
- «Моделі використання штучного інтелекту в освіті: порівняльний аналіз практик закордонних країн»;
- «Реалістична математика як основа шкільної освіти: концепція, принципи та практика в Нідерландах».
Особливо вразили виступи закордонних науковців Тамари Кирилич, Божени Возна-Щесняк з Університету Яна Длугоша в Ченстохові (Польща) та Оксани Ступак з Університету Масарика (Чехія), які поділилися практиками інтернаціоналізації освітніх процесів та ефективного впровадження цифрових технологій у навчання.
Насичена програма конференції сприяла активному обговоренню, під час якого виникло чимало запитань, що переросли у жвавий діалог між учасниками та доповідачами. Зокрема, велике зацікавлення викликали питання про практичне впровадження цифрових інструментів у формуванні інтерактивного навчального контенту, особливо віртуальних освітніх середовищ, можливості організації подвійних дипломів для українських студентів, а також адаптація методик математичної освіти для учнів з особливими освітніми потребами.
Жваві обговорення продовжилися в дискусійних секціях, де учасники ділилися власним досвідом, успішними кейсами та методиками, обговорювали перспективи розширення міжнародної співпраці та спільних наукових проєктів.
Запам’яталися виступи науковців Катажини Жьола-Земчак та Марини Кирилюк з Регіонального центру підвищення кваліфікації вчителів «WOM» в Бєльско-Бяла (Польща), які поділилися досвідом освітніх реформ та цифровізації навчання у своїх країнах.
У результаті плідної роботи конференції заплановано видання збірника наукових праць, розширення партнерських зв’язків, а також спільна підготовка наукових проєктів.
«Конференція вкотре довела, що інноваційні технології в освіті – це не лише перспектива, а й реальний інструмент якісних змін, які сьогодні потребує сучасна школа, професійна освіта та система підготовки педагогів», – зазначають організатори конференції.
Захід підтвердив свою актуальність і значущість як майданчик для міждисциплінарного обміну ідей та досвіду. Організатори висловили щиру вдячність усім учасникам та сподівання на подальшу співпрацю, нові наукові горизонти й мирне майбутнє для української науки.
Пресцентр факультету технологічної і математичної освіти