У 2022 році на факультет технологічної та математичної освіти Університету Григорія Сковороди в Переяславі прийшла навчатись велика кількість вмотивованих здобувачів, зокрема і майбутніх вчителів математики. Студенти з радістю готові пізнавати нові технології та цікаві програми для проведення змістовних, пізнавальних і креативних уроків математики. У цьому їм з радістю допомагає кафедра математики, інформатики та методики навчання. Адже головна задача педагога – не лише добре розуміти свій предмет, але й вміти його креативно, доступно, цікаво пояснити і привити учням любов до предмету.
Саме з цією метою 5 жовтня 2022 року студентам-бакалаврам був проведений практичний захід на тему «Новітні сайти та програми для креативних уроків математики». Доповідачкою виступила студентка ІІІ курсу спеціальності Середня освіта (Математика) Аліна Лялька.
Основною ціллю заходу було оцінити основні труднощі реалізації уроків математики та причини незацікавленості учнів у вивченні цього предмету, знайти альтернативні шляхи викладання математики та розглянути допоміжні ресурси, які поліпшать якість уроків. У підсумку учасники заходу повинні були визначити, яким чином молоді вчителі можуть зацікавити підростаюче покоління.
Найперше та найгостріше питання, яке було розглянуте у цей день, – це незацікавленість учнів, нудні та монотонні уроки. Студенти з радістю вступали в дискусії, наводили приклади причин, по яким учням нудно на уроках та аналізували помилки, яких часто припускаються вчителі.
Після обговорення найчастіших помилок на уроках математики, учасники перейшли до основної частини заходу – «Розгляду інтерактивних ресурсів». Було наведено 5 сайтів та програм, оглянуто їх дизайн, ознайомлено з головними функціями та проаналізовано, на яких етапах уроку можна застосовувати ту чи іншу вправу.
Сайтом, який найбільше сподобався студентам був logiclike.com. Це і не дивно, адже сучасне життя диктує нам нові правила – без логіки, аналітичного мислення та уміння міркувати неможливе повноцінне засвоєння математичних знань. На цьому ресурсі представлені багато завдань для розвитку просторового мислення, числових ребусів, геометричних задач і ще багато іншого. Також було розглянуто ресурси: miyklas.com.ua, learning.ua, matific.com та vchy.com.ua. На кожному з цих сайтів представлені анімовані завдання, яскраві персонажі. Також ці сайти є зручними і для вчителів, бо на більшості з них є функція автоматичної перевірки. Вчитель може задати завдання на домашню роботу і побачити, з якої спроби та за який час учень виконав завдання. Та якщо все ж таки в учнів виникли запитання, то на сайтах є анімовані картинки з поясненнями та підказками.
Студенти взяли до уваги всі ресурси, які були представлені і будуть їх використовувати у своїй подальшій, майбутній педагогічній кар’єрі.
На заході також були присутні і викладачі, які залишили свої відгуки:
Роман Бобовський відзначив особливу актуальність сайту learning.ua:
«На сайті learning.ua багато задач на практичне застосування та повторення пройденого матеріалу. Також плюсом є те, що завдання поділені на розділи і у завданнях дотримані всі вимоги Міністерства освіти України та міжнародних стандартів. Не можна не оминути увагою сайт miyklas.com.ua – він дозволяє вчителям використовувати готові завдання або додавати нові завдання для впровадження дистанційного навчання учнів». Він також подякував Аліні Ляльці та відзначив високий рівень підготовки до практичного заходу.
Також залишила свій відгук про проведений практичний захід Лариса Шевчук:
«Презентація, представлена для студентів, була подана змістовно, інформативно та була повчальною. Аліна Лялька по-сучасному підходить до проведення уроків математики, використовує альтернативні підходи, які в умовах дистанційної освіти є невід’ємним атрибутом якісно проведених уроків та добре засвоєних знань і умінь. Найбільше запам’ятався сайт vchy.com.ua. У ньому є завдання, які використовують на олімпіадах та для поглибленого вивчення математики. Цей сайт чудово підходить для класів з вивченням профільної математики, на що в своїй доповіді зробила акцент Аліна. Також вона продемонструвала одну з олімпіадних задач, які є на цьому ресурсі, і студенти з ентузіазмом її виконали».
Підводячи підсумки, відзначимо актуальність та важливість проведення подібних заходів для майбутніх вчителів математики перед педагогічною практикою в закладах загальної середньої освіти. Студенти отримали нові знання та натхнення розвиватись і створювати нові, креативні, цікаві уроки.
Пресцентр факультету технологічної та математичної освіти