Практики

Останнім часом людина все більше і більше звикає до сучасних технологій. Ще якихось три десятки років тому, ми могли жити без Інтернету, мобільних телефонів. Але сьогодні все це стало невід’ємною частиною життя кожної людини.

Сучасна наука розвивається дуже стрімко, і вже сьогодні вона проникла у всі сфери діяльності. Головною наукою все ж таки була і залишається математика.

Згідно з навчальним планом природничо-технологічного факультету, спеціальність 014 Середня освіта (Математика) на IV курсі денної форми навчання проводиться педагогічна практика бакалаврів.

В період з 3 по 28 лютого 2020 року на базі Переяславської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 проходили практику студенти групи М-4 – Громовик Катерина, Мізюк Ольга, Болілий Сергій та Демидчук Максим.

Керівником базової установи є директор школи Дем’яненко Валентина Володимирівна, керівник практики – вчитель математики Майборода Любов Михайлівна, методист зі спеціальності (груповий керівник) – Ісак Людмила Марківна.

Першочерговим кроком у підготовці до практики була участь у настановній конференції. На цій конференції студенти отримали чіткі завдання щодо проходження практики, ознайомилися з правилами і нормами оформлення документації.

По прибутті в школу вони ознайомилися зі школою, її внутрішнім розпорядком, кабінетною системою. На час проходження практики студенти були закріплені за 6–Б класом, класний керівник якого Гайван Катерина Миколаївна.

Під час проходження педагогічної практики була виконана значна за обсягом навчальна, виховна і позакласна робота, яка проводилась згідно індивідуального плану. Студентами були проведені залікові уроки та виховні заходи.

Спочатку студенти мали можливість відвідати уроки вчителів, на яких побачили вчительські методи навчання і виховання учнів, в якій формі проходять їхні уроки.

Також був проведений позакласний захід в 6-Б класі з назвою «Чаювання – родинна традиція». Метою заходу є формувати у дітей почуття єдності родини, комунікативну та соціальну компетентності. Розширити уявлення учнів про напій, який виготовляють люди, а саме – чай. Ознайомити з історією походження чаю, географією чаю, культурою та побутом українського народу, традиціями чаювання у різних країнах світу, а також з секретами заварювання, правилами прийому гостей, сервіруванням столу. Виховувати шанобливе ставлення до батьків, бажання зберігати родинні традиції, охайність, естетичний смак.

Проводився постійний контроль поточних знань слабких учнів, виконання домашніх завдань, виконання лабораторних робіт та ін. Приділялась увага і відмінникам та учням із здібностями. Зокрема, таким учням пропонувались завдання підвищеної складності та творчі завдання, які стимулювали учнів до пошукової роботи, роботи із додатковою літературою.

Педагогічна практика в школі допомагає студентам здобути практичні уміння і навички. Практика поглиблює і закріплює знання здобуті в школі з фахових дисциплін, виробляє вміння проводити навчально-виховну роботу з дітьми старшого шкільного віку, дає можливість випробувати себе в ролі класного керівника та вчителя математики.

Ми дійшли висновку, що заняття математикою, розв’язування математичних задач розвиває особистість, робить її цілеспрямованою, активнішою, самостійною. Вони не просто навчають дітей математиці, простим обчислювальним  діям. Математичні задачі розвивають мислення, логіку, комплекс вмінь: вміння групувати предмети, розкривати закономірності, визначати зв’язки між явищами, приймати рішення.

Математика навколо нас. Математика – це не просто формули і обчислення, а спосіб мислення та спілкування. Вона важлива в будь-якій професії. У сучасному світі на допомогу людині прийшли калькулятори і комп’ютери, але без знання математики не обійтися. Вона розвиває наш розум і логіку, допомагає у вирішенні життєвих завдань.

Ніколи ще математика не була настільки всеосяжною і такою потрібною людям наукою, як сьогодні. Вона розвивається зараз так стрімко, що гадати про те, що буде, мабуть, марно. Одне можна сказати напевно: завтра математика стане ще могутнішою, ще важливішою і потрібнішою людям, ніж сьогодні.

ФОТОГАЛЕРЕЯ