Наукова робота кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки

Факультет технологічної і математичної освіти > Кафедри > Кафедра теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки > Наукова робота кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки

Наукова робота є одним з першорядних завдань діяльності професорсько-викладацького складу кафедри теорії і методики технологічної освіти та комп’ютерної графіки. Науково-педагогічні працівники кафедри активно поєднують викладацьку роботу із науковою діяльністю по удосконаленню змісту навчання із урахуванням сучасного стану і тенденцій розвитку освіти , що сприяє підвищенню рівня ефективності навчального процесу, покращенню методики викладання фахових дисциплін та впровадженню передових форм навчально-методичного забезпечення підготовки фахівців.

 За останні роки науково-педагогічних працівників кафедри проводили науково-дослідну роботу відповідно до плану досліджень за темами:

  1. «Теорія і практика техніко-технологічного знання при підготовці майбутнього вчителя трудового навчання та технології» (Державний реєстраційний номер 0118U001449) (термін виконання до червня 2020р. );
  2. «Теоретичні основи і практика реалізації фахової підготовки майбутніх учителів трудового навчання та технологій в умовах Нової української школи» (Державний реєстраційний номер: 0121U108128) (З 10 лютого 2021 року).

У своїй роботі науково-педагогічні працівники кафедри орієнтуються на найновіші досягнення теорії і практики, сучасні освітні стандарти, впровадження інноваційних та дистанційних технологій навчання, комплексність забезпечення освітнього процесу. Результати науково-дослідної роботи членів кафедри активно впроваджуються в освітній процес під час розробки навчальних програм, методичного забезпечення викладання дисциплін, виконання кваліфікаційних робіт та  консультування здобувачів вищої освіти.

Кожного року науково-педагогічні працівники приймають участь всеукраїнських та міжнародних конференціях, круглих столах, тренінгах,  семінарах, вебінарах та інших заходах з метою підвищення  кваліфікації у  формування професійних компетентностей галузевого спрямування які проводяться в Україні, зокрема в Університеті Григорія Сковороди в Переяславі та за кордоном.

Щорічно здобувачі  різних курсів приймають участь в олімпіадах та конкурсах наукових робіт зі спеціальності, маючи неодноразові перемоги та призові місця –  про що свідчить їх компетентну підготовку у межах спеціальності.

З 2020 року коли карантин вніс свої корективи у освіту в цілому, науково-педагогічні працівники кафедри постійно приймають участь у навчально-методичних вебінарах та  науково-практичних інтернет-конференціях по  удосконаленню технологій та інструментів дистанційного навчання для вирішення завдань підготовки майбутніх вчителів трудового навчання та технологій в умовах он-лайн.

З 2020 року професорсько-викладацький склад бере участь в оглядових семінарах від компанії Clarivate про можливості платформи Web of Science Core Collection.

Викладачі кафедри, публікують статті, які входять до міжнародних баз даних (Scopus та Web of Science Core Collection) та Категорії Б:

Категорія А

–  Апрєлєва І., Яценко В., Васенко В., Васенко В., Васенко О. (2021 рік). Педагогічна професія в контексті новітніх освітніх досліджень та інноваційних педагогічних знань. Laplage Em Revista, vol. 7, Extra-A (Web of Science), Jan.-Apr. (2021), р.491-501. https://doi.org/10.24115/S2446-622020217Extra-A850p.491-501

– Потильчак О., Гончаренко О., Шарпатий В., Іщенко Ж. Українське поштове марковидання і деміфологізація національного наративу: один сюжет з історії проблеми. Деміфологізація історії та творення міфів в українській науці та публічному просторі: колективна монографія / наук. ред. д.і.н. проф. О.О.Салата, к.філол.н., проф. Ю.І.Ковбасенко. – Львів-Торунь : Liha-Pres, 2021. – С. 42 – 78. (Scopus, Web of Sience).

–  Гончаренко О., Потильчак О. Нормативно-правове врегулювання поведінки місцевого населення у зонах відповідальності Тимчасової військової адміністрації та Райхскомісаріату «Україна» (літо 1941 – зима 1942) // Східноєвропейський історичний вісник / [головний редактор В. Ільницький]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Випуск 18. С. 167 – 175. (Web of Sience).

–  O. Novak, A. Lytvyn, S. Laun, Yu. Velykdan. Institutional management in internationalization of Ukrainian higher education / «Науковий вісник НГУ»: науково-технічний журнал Національного технічного університету «Дніпровська політехніка». Дніпро, 2021. No 5. С. 160-164.

Категорія Б

Гончаренко О.М., Хищенко О. О., Великдан Ю.В. Організація трудової підготовки учнів початкової та середньої школи у німецьких окупаційних зонах України 1941–1944 рр. // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету: збірник наукових праць. Серія: Педагогічні науки. Ізмаіл: РВВ ІДГУ, 2021. Вип. 56. С. 82-95

– Юрженко В., Великдан Ю., Хищенко О. Взаємозв’язок понятійних систем «техніка», «технологія», «культура» як проблема визначення змісту підготовки освітянина – вчителя технологій: методолого-семантичний аспект. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 40. Том 3. С. 291-299.

Брехунець А., Васенко В., Гончаренко О.(2021). Організаційно-педагогічне та навчально-методичне забезпечення роботи закладів професійної освіти в німецьких окупаційнихзонах України в 1941-1944 рр. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Наукове видання. Збірник наукових праць. Педагогічні науки. (2-46).  С.212-227. https://doi.10.31376/2410-0897-2021-2-46-212-227

Брехунець А., Васенко В., Гончаренко О. (2021). Організація роботи професійно-технічних навчальних закладів у зонах німецької окупації України в 1941 -1944 рр.: історико-педагогічні аспекти. Професійна освіта: методика, теорія і технології, (13), С. 36-63.https://doi.Org/10.31470/2415-3729-2021 -13-36-63

Брехунець А.І. Психолого-педагогічні умови організації дистанційного навчання студентів (у співавторстві Ховрич М.О. і Петриченко В.О.) Зб. Наук. праць «Вісник Національного університету «Чергігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка» (Серія: Педагогічні науки) – Вип. 12. 2021р. м. Чегнігів.

Вересоцька Н.І., Герасимчук В.П., Пильтяй О.М. Підготовка майбутніх учителів технологій до проведення онлайн-уроків. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка» (Серія: Педагогічні науки): зб. наук. праць. Чернігів, 2021. Вип. 12(168). С. 178-183. (включено до Переліку наукових фахових видань України, категорія «Б». Наказ МОН України No 409 від 17 березня 2020 р.)

Вересоцька Н.І., Пильтяй О.М. Активізація професійного самовизначення на уроках трудового навчання. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. No36. 2021

Олег Хищенко, Тетяна Житомирська, Андрій Геннадійович, Тарас Остапчук. Інтелектуальний капітал як складова технічної культури фахівця. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка . 2020, No 9 (103) С. 156-166.

Юрженко В. В. БАЗОВИЙ МЕХАНІЗМ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ В ОСНОВНІЙ ШКОЛІ – ТЕХНОЛОГІЧНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. No 27. (Том 5). С. 253–257. URL : http://www.aphn-journal.in.ua/archive/27_2020/part_5/45.pdf Фаховий (категорія «Б»).

– Борисов В.В., Вдовенко І.С., Гончаренко О.М. Аналіз рівня готовності майбутніх педагогів до організації і забезпечення інклюзивного навчання як інновації сучасної професійної освіти // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Вип. 8 (164) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка; голов. ред. М.О.Носко. Чернігів: НУЧК, 2020. 274 с. (Серія: Педагогічні науки). – С.12 – 17.

– Торубара О.М., Гончаренко О.М., Ребенок В.М. Розвиток творчого потенціалу майбутніх викладачів транспорту у процесі вивчення навчальної дисципліни «Основи безпеки життєдіяльності» // Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка. Вип. 12 (168) / Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т.Г.Шевченка; голов. ред. М.О.Носко. Чернігів: НУЧК, 2021. 324 с. (Серія: Педагогічні науки). – С. 265 – 270.

Сертифікати